och nya FASOR I SPEGELN.

Jag begriper inte vad jag sysslar med, min egen största fiende. Det känns som om kroppen växer i takt med ångesten över allt jag satt i mig. Och jag tycks inte kunna sluta.

Har jättecravings efter godis hela tiden, och i affären fem min härifrån säljer de just nu lösviktsgodis för 3.90.

Gissa vem som var där idag ..?


Förut älskade jag kvällarna. Jag brukade sätta mig på golvet med tidningar och sax framför mig. Jag tog min insomningstablett för den hade så lugnande effekt (Imovane). Sedan klippte jag collage som klistrade in i min Anabok. Thinspirerande bilder, citat, tabeller över kalorier och BMI, hemliga drömmar om renheten som skulle infinna sig samma stund som ökat mellanrum mellan låren.

Kvällarna var heliga. Ingen risk för överätande eftersom dagens mat var avklarad. Natten väntade, kalorifri och med sömnens befrielse.

Bara det att nätterna var sällan, om någonsin, befriande. De var mardrömsspäckade och svettiga, panikslagna och ångestfyllda. Och de genomleds enbart för att ebba ut i en förtvivlad gryning. Nya löften, nya svek, nya FASOR I SPEGELN.


Nu är det kväll och jag kan inte ty mig till min Anabok. Jag har ätit för mycket, och bilder på tex Nicole Richie fyller mig med skam och äckel.


MÅSTE komma ihåg det i morgon: att kvällen förstörs om jag svullar. Jag ska till Skansens julmarknad med storasyster, hennes man Lars och pappa.

Jag ska ta en näringsdryck Fortimel 200 kcal på morgonen, ett äpple till lunch, och en näringsdryck till middag. Under 600 kcal, och en aktiv dag på det.

På kvällen ska vi baka lussebullar men jag brukar klara av att baka utan att provsmaka. Får övertala de andra att äta desto mer.


Jag står i kö till en dagvårsavdelning som heter Idun. Den hör till Stockhlms Centrum för Ätstörningar, där jag har varit inlagd och nu äter hso 1 gång i veckan och pratar med psykolog. Idag ringde dom från Idun och sa att jag skulle måste komma på YTTERLIGARE ett bedömningssamtal eftersom dom är osäkra på min motivation.

Jag förstår dom, samtidigt så blir jag irriterad.

Motivationen krymper för varje dag, och väntelistan är ett par månader. Det borde faktiskt satsas mer på vården för ätstörda som inte befinner sig i medicinskt kristillstånd.


Stay skinny!


Kommentarer
Postat av: Trista

Jag får också jättemycket ångest om jag ätit dåligt och kollar thinspo. m jag ätit dåligt en dag måste jag äta bra en dag innan jag får gå in på youtube. :(

2008-11-29 @ 11:45:33
Postat av: Demonic

Lösgodis är hemskt. När jag köper det brukar jag dessutom köpa en helt full påse. Äckligt är vad det är!



Jag håller helt med dig, måste man ligga för döden för att få hjälp? Det är helt sjukt.



Nej, jag vet verkligen inte hur jag skall kunna börja äta igen, det är riktigt jobbigt. :( Men jag har tänkt som du, typ lite soppa och yoghurt typ, måste ju verkligen tänka på att hålla igen eftersom jag inte har ätit på 2 veckor (minst) när jag börjar igen.



Förstår det där med natten, som tur är har jag så jävla mycket sömnmedicin så jag kan sova ändå, även om jag har mina tvångsritualer på morgonen älskar jag att kolla i spegeln och dra in magen, och jag måste ligga i sängen och känns hur framträdande mina ben har blivit. Hat/kärlek.



Stay Strong

2008-11-29 @ 13:16:13
URL: http://skinnyfied.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jag köper aldrig lösgodis.

2008-11-29 @ 20:21:13
Postat av: monica

Har dessvärre en massa såna böcker redan...inte alltid man lever som man lär, he he he...

Men vad jag menade med den dieten och den sidan om Fat lies, det var det att man fick en sån fantastisk sammanfattning och för mig har det funkat innan.

Men tack ändå!

kram

2008-11-30 @ 01:01:26
URL: http://woodenfairy.blogspot.com
Postat av: Kia

Din sida är som att läsa i min egen dakbok, trodde jag var själv därute skönt att veta att det inte är så!



Stay Skinny

2008-11-30 @ 07:15:46
Postat av: Anonym

jag länkar till din blogg om jag får? om du du vill kan du adda mig på msn [email protected]

2008-11-30 @ 13:34:24
URL: http://kalorifreak.blogspot.com/
Postat av: Anonym

men hur kan det ta sån lång tid för dig att få hjälp? herregud... mig är dem ju på för fullt.. och jag är ändå normalviktig.. gått ner lite mer än 35 kg...

2008-11-30 @ 15:58:50
Postat av: Anonym

Nu blir jag faktiskt en smula förbannad. Under mer än tio års tid var jag sjuk i anorexi/uns men är frisk sen flera år tillbaka. ProAna gör mej förbannad och ledsen på samma gång, men på nåt vis är det ju ert/deras vansinniga val. Att däremot tala FÖR svälten i ena meningen och i nästa klaga över väntelistan på ÄS-vården är däremot sinnessjukt. Ärligt talat har du inget att göra på Idun och jag förstår att de ifrågasätter din motivation. Att ge dej en plats på Idun är att ta den ifrån någon som skulle kunna tillgodogöra sej tiden där. Vad vill du ha ut av behandlingen om du ändå bara tänker fortsätta svälta? Låt någon som verkligen vill bli frisk få den platsen i stället och fortsätt lev i din drömvärld där ben och håligheter är enda vägen till lycka. Tids nog spricker bubblan även för dej.

2008-12-22 @ 00:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0