Hur ser jag ut??

Morgonvikt: 41,5 kg.


Var nästan lika trött i morse som i tisdags, men lyckades ta mig till lunchgruppen. Hoppade över min frukost eftersom jag inte visste hur mycket jag skulle äta till lunch (med lunchgruppen som jag berättade om i förra inlägget).


Jag hade lovat mig själv och min shrink att prata mer, och det gjorde jag med framgång. Men jag är så ovan vid det här öppna pratet om sin ätstörning. Jag fick höra hur klok jag är, att jag kommer med fina råd, men det är ju bara för att jag tänker att om jag kan stötta någon iaf så jämnar det lite ur sig för att jag är så värdelös när det gäller mig själv.

På vägen till restaurangen sa jag till en tjej att det kändes som om man inte förtjänade att få hjälp eftersom jag inte ser anorektisk ut.

Hon stannade mitt i gatan, såg på mig från topp till, fastnade med blicken på mina knän och höjde på ögonbrynen.

•-       Jo, det gör du. Du ser väldigt anorektisk ut.

Vad svarar man på det? Gör jag det? Eller sade hon sa för att på något vrickat sätt göra mig glad?


Till lunch valde jag lax och kokt potatis UTAN den stuvade spenaten. Jag åt ca 2/3delar av laxen och 1,6 potatis. Jag drygade ut med böngroddar, rårivna morötter och salladsblad, mosade in lite lax och potatis bland det så det i alla fall skulle se ut som mer av varmrätten försvann.


På väg tillbaka till ScÄ säger ledaren Björg till mig att jag har gått ner i vikt bara sedan förra veckan! Då erkände jag för henne att jag har smusslat med maten och hon bestämde att hon ska sitta bredvid mig och hålla koll.

För hela gruppen berättade jag sedan att jag är rädd att kräkas upp det jag fått i mig om jag  ges chansen. Vet inte om jag ångrar mig.


Jag hade skrivit ett inlägg med "kräktips", men efter en kommentar om det olämpliga i detta så raderade jag det. Att spy är definitivt ingenting att eftersträva!


Kommentarer
Postat av: Ellis

Hur lång är du?

2008-11-27 @ 09:48:45
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Ellis

Tack så mycket :) :$

Jag är 173 och väger 48,5. Jag lider inte utav anorexi utan av hög ämnesomsättning. Kan ej gå upp i vikt =( Blev bara nyfiken på hur lång du var när du skrev din vikt.

Du kommer bli frisk en dag, jag tror på dig!

2008-11-27 @ 10:06:26
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: m

du har fortfarande kvar det inlägget längre ner, 17 november. ta bort det, det är som ett hån.

2008-11-27 @ 11:32:07
Postat av: Demonic

Tro på henne, du är väldigt smal.

Och framför allt, tro på dig själv. Jag vet inte om du vill bli frisk eller inte men oavsett vad du väljer så hoppas jag att det går bra för dig.



Det var väldigt starkt och modigt av dig att berätta att du smusslar med maten. Cred till dig för det.



Kram

Demonic

2008-11-27 @ 13:27:48
URL: http://skinnyfied.blogspot.com/
Postat av: Ari



M: Det var inte meningen att skriva något som skulle uppfattas som ett hån. En gång när jag höll på med eländet så tänkte jag "det här skulle man skriva en manual för" och så gjorde jag det. Raderade det iaf.

2008-11-27 @ 14:30:20
Postat av: Demonic

Jag skulle också få panik, men undvik framför allt kolhydraterna!! De är de värsta!



Hoppas det går bra ikväll!!

Kram

2008-11-27 @ 14:51:50
URL: http://skinnyfied.blogspot.com/
Postat av: Trista

Meeh jag tycker inte det var ett hån att skriva kräktips men det kanske är för att jag är ofrivillig mia själv, jag skulle hellre vara ana.

Jag tar laxerande typ varje dag det lär ju vara lika farligt som att spy?

2008-11-27 @ 16:21:45
Postat av: Cyborgs



Vilken underbart intressant blogg du har! :)

Den kommer jag att följa. Ha en fin dag.



Mvh Cyborgs

2008-11-27 @ 23:22:29
URL: http://cuborgs.blogspot.com
Postat av: Simone

Du är jättesmal! Tråkigt att du inte ser det själv. Jag såg inte heller det när jag vägde som minst (52 kg, är inte det en liten indikation??).

2009-01-07 @ 22:16:56
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0