BantningsBlundrar 1

En riktig bantningsblunder upptäckte jag att jag begått. Nämlingen LINFRÖN.


Krossade linfrön använde jag ganska friskt, eftersom de sägs vara laxerande, och laxerande är ett ord som ingår i min lista "33 nyckelord för skarpare nyckelben". Känner många som liksom dricker en cocktail bestående av linfrön och vatten för att hålla magen igång.

Min frukost (och ibland även  andra mål) består av fil + varierande tillbehör, så jag slängde i några matskedar linfrön, lyckligt ovetandes om att de innehåller 373,7 kcal/ 100 gram och 31 g fett.

Nu vet jag alltså.

Inte nog med det. Fick också veta att det endast är OKROSSADE linfrön som har laxerande effekt! Hur ska man då resonera?


ANA SVARAR: Hela linfrön scorar definitivt högt på pro ana party slamma skalan! Kroppen tar inte upp kalorierna i okrossade linfrön, samt att de är bra för magen.

Men krossade linfön är ett stort NO NO!


Här bjuder jag på roliga och patetiska (!) bantningsblundrar som jag stött på, Ana kommenterar dem. Skratta: stimulera magmusklerna en aning. ENJOY!


K25 på Helgon: "Det finns något som heter Naturchips som man kan äta istället för vanliga när man bantar"


Anas kommentar: Hur är det möjligt att vara så dum?


20nånting tjej på pendeln: (Ska ner i vikt) Jag har börjat äta nötter och torkad frukt i stället för chips och godis.


Anas kommentar: Och det påskyndar viktminskningen för att ...?? Torkad frukt innehåller ca 350 kcal/100 gram och gelegodis ungefär samma? Cashewnötter= 580 kcal och chips ca 530!


T18 PÅ Helgon: Jag har börjat banta och äter vegetariskt. Till middag blev det 2 panerade quornfiléer, potatismos och sallad med oliver och light dressing".


Anas kommentar: Finn fem fel! TVÅ filéer? Panerade? Oliver? Dressing? POTATISmos?


Hade kunnat bli bra: En quornfilé, grillad utan olja. En sallad utan oliver, och utan dressing. Vinäger funkar men ingen jävla oljebaserad dressing. Och potatismos kan ersättas av kålrot och morötter som kokas mjuka och passeras med vitlök. Redo, do right.


Dagens thinspo (Sasha Pivovarova):



Dagens HARDCOREthinspo (Isabelle Caro):


Kommentarer
Postat av: magnolia

ja, det där med linfröna är jobbigt. för jag läste att järn skall vara en av de totala fyra hörnstenarna för att BEHÅLLA vikten - järn, tugga maten, regelbundet, varierat - och det vill man ju. men så läste jag att linfröna dränerar kroppen på järnet, men fuck också vilken jävla skitdilemma det blev då i skallen.



förresten gillar jag isabelle caro - ja, jag veeeet att hon ser förfärlig ut men det skiter jag i för jag gillar henne iallafall

2008-11-16 @ 23:27:10
URL: http://osynliga.blogspot.com
Postat av: Flower

Hej! tack för din komentar, den gjorde verkligen dagen till en bra start. Hoppas det går bra för dig med!

2008-11-17 @ 08:46:22
URL: http://foranamia.blogg.se/
Postat av: Linda

hej hjälp jag behöver tips på hur man går ned i vikt snabbt utan att min man misstänker något ?

2010-04-08 @ 16:22:21
URL: http://lindasgobit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0