Ett ben, två ben, revben

Vad är egentligen värst? Att vara inlåst på en avdelning eller att vara fri men utestängd från tillvaron?


Bakom mina ögonlock, innanför min poloklädda bröstkorg, bultar drömmar och fantasier om verklighet. Med det menar jag att mina drömmar handlar om att gå ner i vikt för att klara av realiteter.


Cigaretten darrar mellan mina fingrar, mineralvattenflaskorna paraderar tömda längs väggarna och jag tänker att ingenting kan släcka min törst.


Hur många situps kan ni göra? Jag kan inte göra situps längre. Jag gör ca 600 benlyft/dygn och 300 armhävningar men jag kan inte göra situps.


Nu har jag en så nära vän som vet allt. Hon ska hjälpa mig att "uppdatera" min garderob så att jag vågar möta Anna. Idag vandrade vi arm och arm, fnittrande, gråtande, drömmande, fördömande.

Jag vågade ställa frågor som jag tidigare bara anförtrott denna hemliga blogg och mina anteckningsböcker. Det var en av de bästa dagarna på länge. Vi drack cider och skrattade åt oss själva och NKs julskyltning.


Vaknar

famlar

Trevar

Söker

- efter mellanrum och tomrum


Ett ben, två ben, revben



Kommentarer
Postat av: Trista

jag vet vem du är. du är sjuk. du behöver inte gå ner i vikt. fatta att du behöver hjälp!!??!

2008-12-09 @ 21:22:55
Postat av: magnolia

jag älskar min chef, jag är kvinna och också helt jättehetero men min chef är så underbar, hon är bara så...ja, hade jag varit man så hade jag friat direkt!!! tänk att man kan känna så, det gläder mig faktiskt!

2008-12-09 @ 22:03:48
URL: http://osynliga.blogspot.com
Postat av: Demonic

Jag laddade ner Mad World, den är ju helt sjukt bra. Tack. =)



Har du vågat möta henne? Det är ju super i sådana fall! Det kommer att gå bra för dig.

Att sitta inlåst är väl värst, men världen utanför är inte alltid speciellt mycket bättre.



Kram

2008-12-10 @ 09:39:49
URL: http://skinnyfied.blogspot.com/
Postat av: Mia

Undrar vem Trista är som först ber dig om tips och sedan ja typ på egen hand bedömer att du behöver hjälp...det är upp till dig själv att bestämma och jag vet att du kämpar!

Puss

2008-12-12 @ 14:30:39
Postat av: Kathleen

Värst att vara inlåst på en avdelning på LPT

2008-12-13 @ 09:34:03
URL: http://kalorifreak.blogspot.com/
Postat av: Kathleen

Jag gör aldrig situps... :s jag har en sån där magtränare, roller... den är bra.. känns i magmusklerna... men har inte börjat använda den ännu.. gjorde förr.. men nu har det inte blivit av.. men man får ta det lugnt i början... för jag lovar.. det känns i magen.. att bara hosta känns i magen.. så de är bra.. för då vet man att man tränat på rätt sätt. Jag är inte bra på sit ups, jag gör fel, så blir inte effektivt.. får bara ont i nacken..

2008-12-13 @ 09:36:11
URL: http://kalorifreak.blogspot.com/
Postat av: Kalea

ibland känns det som avdelningen och verkligheten består av samma sak. iallafall när det inte finns nog mycket tejp i världen att laga sina trasiga vingar med. Fast jag vägrar bli inlåst igen, det finns ingen våg där:) (iallafall så ingen jag fick titta på när dom vägde mig).



länkar till dig hoppas det är okej

2008-12-13 @ 15:36:37
URL: http://babydollsuicide.wordpress.com
Postat av: TrisselTrassel

Jag saknar dina inlägg fina!

Kramar

2008-12-14 @ 10:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0